Als je een nieuw bedrijf gaat beginnen of je gaat verhuizen naar een nieuw bedrijfspand, dan vraag jij jezelf natuurlijk af welke meubels je nodig hebt. Het aanbod aan meubels is namelijk groot en dat kan het kiezen soms moeilijk maken. Hier vind je enkele meubels die je in ieder geval wel nodig hebt voor jezelf en je werknemers.
Directiebureau
De directie van een bedrijf komt vaak samen om bepaalde zaken te bespreken zoals de groei van het bedrijf en ook wat er te verbeteren valt. Soms bestaat de directie van een groot bedrijf uit tien tot vijftien man en ze hebben allemaal een bepaalde functie binnen het bedrijf. Wanneer je samenkomt met de directie heb je natuurlijk een plek nodig om zaken te kunnen bespreken. Je hebt hiervoor namelijk een groot bureau of tafel nodig. Zo’n tafel of bureau word ook wel een directiebureau genoemd. Er bestaan ook grotere bureaus voor de directie maar die zijn voor een persoon geschikt. Dit zijn vaak directiebureaus waar een directeur of andere leidinggeven aan zit.
Stapelbare stoelen
Wanneer je klanten ontvangt bij de receptie, dan hebben zij een plek nodig waar ze tijdelijk kunnen zitten totdat de persoon waarmee zij een afspraak hebben, de klant komt ophalen. Je kan er dan voor kiezen om stapelbare stoelen te plaatsen. Ook voor werknemers zijn stapelbare stoelen zeer handig want deze kunnen bijvoorbeeld eenvoudig in de kantine worden gebruikt. Wanneer de schoonmaakster dan de kantine gaat opruimen, dan kan ze de stapelbare stoelen stapelen. Zo kan ze namelijk gemakkelijk stofzuigen en dweilen.
Archiefkasten
Ondanks we momenteel in een digitale tijdperk leven, hebben bedrijven vaak nog enorme bergen aan papierwerk. Hier staat vaak gevoelige informatie in zoals bedrijfsgeheimen of contracten met leveranciers. Om te voorkomen dat het kantoor onoverzichtelijk en een rommeltje word, kan je het beste archiefkasten aanschaffen. Archiefkasten zijn altijd voorzien van een slot dus ook gevoelige informatie is in een archiefkast veilig. Je kan er ook voor kiezen om een gezamenlijke archiefruimte te gebruiken maar dit is niet geschikt voor gevoelige informatie. Dit omdat onbevoegde personen er dan ook bij kunnen. Een ander nadeel van een gezamenlijke archiefruimte is dat werknemers soms een klein stukje moeten lopen om bij bepaalde papieren te komen. Dit kan ervoor zorgen dat medewerkers minder productief worden omdat ze het vervelend vinden om telkens op en neer te moeten gaan.