Houd de training langer vol en kies voor pre workout supplementen

0
3

Zo nu en dan kan het van belang zijn om een complete work out te ondergaan. Dit omdat je graag een grotere spiermassa op wil bouwen, omdat je gewicht wilt verliezen of omdat je het gewoonweg heerlijk vind om jezelf even helemaal te laten gaan in de sportschool. Maar hoe onderga je nu een work out? Je moet namelijk heel wat uurtjes sporten voordat je een complete work out hebt ondergaan. En je kunt jezelf vast en zeker wel voorstellen dat een aantal uur flink sporten heel wat energie kost. Gelukkig is hier een oplossing voor gevonden. Namelijk de pre workout supplementen.

De supplementen

Er zijn pre work out supplementen verkrijgbaar die ervoor zorgen dat je een training langer vol kunt houden en daarnaast sterker aan training kunt beginnen. Deze supplementen zijn verkrijgbaar in allerlei verschillende smaken. Hierbij kun je onder andere denken aan tropical, fruit punch en mango/perzik. Deze supplementen bestaan uit een mix van verschillende koolhydraten in poedervorm. Je kunt dit poeder mengen met wat water zodat je een zoet, drinkbaar supplement tot je kunt nemen voordat je begint met sporten. Wanneer je graag wat gewicht wilt verliezen, is het niet alleen raadzaam om deze pre workout supplementen nuttigt. Het is dan ook belangrijk om je caloriebehoefte te berekenen.

Caloriebehoefte berekenen

Je caloriebehoefte berekenen kun je niet zomaar doen. Hier heb je namelijk een aantal gegevens voor nodig. Hierbij kun je onder andere denken aan je leeftijd, lengte, gewicht en het activiteitenniveau. Je kunt jezelf misschien wel voorstellen dat wanneer je dagelijks weinig lichamelijke inspanning levert, je caloriebehoefte lager is dan wanneer je dagelijks flink wat lichamelijke inspanning levert. Wanneer je gewicht wilt verliezen is de algemene regel om je caloriebehoefte te berekenen om je calorie-inname te verminderen met 500 calorieën, dan er oorspronkelijk nodig zijn om je huidige gewicht te behouden.

Calorie-inname verminderen

Er zijn een aantal zaken die je kunt doen om je calorie-inname te verminderen. In de eerste plaats is het belangrijk om uit te rekenen hoeveel calorieën je dagelijks verbruikt. Je valt namelijk af wanneer je meer calorieën verbruikt dan je binnenkrijgt. Tevens is het ook belangrijk om meer eiwitten te eten. Door meer eiwitten aan je voeding toe te voegen, is het mogelijk om door het leveren van een minimale inspanning toch af te vallen. Eiwitten zorgen er namelijk voor dat je een verzadigd gevoel hebt. Wanneer je dus gewicht wilt verliezen is het belangrijk om voldoende lichamelijke inspanning te leveren. Dit kun je doen met behulp van pre work out supplementen en door het berekenen van je caloriebehoefte. Echter is het wel belangrijk om het volgende te onthouden: Voedingssupplementen zijn geen vervanging voor een gevarieerde en evenwichtige voeding en een gezonde levensstijl.